استاندار خراسان رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است حاجی‌بگلو: اتفاقات جز با همفکری شکل نمی‌گیرد اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد
سرخط خبرها

شمارش معکوس برای افتتاح زیرگذر آزادی - جانباز مشهد

  • کد خبر: ۹۸۵۹۹
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
شمارش معکوس برای افتتاح زیرگذر آزادی - جانباز مشهد
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: پروژه زیرگذر آزادی - جانباز احتمالا در سالروز میلاد حضرت علی (ع) به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ پس از گذشت یازده ماه از آغاز عملیات ساخت دوربرگردان زیرسطحی آزادی به جانباز، اکنون این پروژه آخرین روز‌های عمرانی را طی می‌کند و بنا به گفته معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، این زیرگذر تا چند روز آینده به بهره برداری می‌رسد و در اختیار شهروندان مشهدی و زائران بارگاه رضوی قرار می‌گیرد.

سیدخلیل منبتی در گفتگو با شهرآرا درباره آخرین وضعیت ساخت این دوربرگردان و ضرورت ساخت این زیرگذر، گفت: دوربرگردان هم سطح مسیر بزرگراه آزادی حدفاصل میدان استقلال تا میدان قائم (عج) یکی از معضلات ترافیکی شهر مشهد محسوب می‌شد.

این دوربرگردان که در بخش بزرگراهی و در یکی از مسیر‌های پررفت وآمد شهر واقع شده بود، سبب بروز تصادفات زیاد و مشکلات ترافیکی برای زائران و مجاوران بارگاه رضوی می‌شد.

دوربرگردان غیرهم سطح به جای هم سطح

وی افزود: ترافیک به وجودآمده از این دوربرگردان هم سطح در برخی ساعات شبانه روز به حدی بود که تا میدان آزادی کشیده می‌شد و از سوی دیگر هم این دوربرگردان سبب کندی حرکت در مسیر ورودی به مشهد شده بود و به دلیل درخواست‌های مردمی و همچنین رفع مشکل ترافیکی از منطقه، ساخت دوربرگردان به صورت غیرهم سطح و زیرگذر در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت دوربرگردان آزادی به جانباز ۱۶ فروردین امسال با زمان بندی ۱۰ تا ۱۱ ماه آغاز شد، تصریح کرد: به دلیل اینکه ضرورت بهره برداری هرچه زودتر از این تقاطع احساس می‌شد، پروژه بدون توقف اجرایی شد و اکنون این تقاطع از پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی برخوردار است.

عملیات آسفالت زیرگذر انجام شده و فقط یک بخش دیگر از پروژه باقی مانده است که باید آسفالتش انجام شود.

منبتی درباره مشخصات فنی این زیرگذر نیز گفت: شروع رمپ زیرگذر دوربرگردان در فاصله حدود ۲۵۰ متری پل روگذر جانباز در کندرو غربی بزرگراه آزادی است که با شیب منفی ۴ درصد و عرض سواره هفت متر پس از طی حدود ۲۰۰ متر به محل دورزدن در عمق هفت متری زمین می‌رسد و با عبور از زیر مسیر تندرو بزرگراه و سپس از طریق رمپ با طول دویست متر و با شیب مثبت ۴ درصد در فاصله ۲۵۰ متری بولوار جانباز به کندرو هم سطح متصل می‌شود.

وی افزود: سازه دوربرگردان زیرگذر آزادی به جانباز با اجرای شمع‌ها در حاشیه رمپ و عرشه بتنی در محل تندرو بزرگراه به روش تاپ دان (اجرا از بالا به پایین) اجرا شده است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در ادامه به رفع تعارضات زیاد در مسیر این پروژه اشاره کرد و گفت: در این پروژه رفع معارض و جابه جایی تأسیسات شهری زیادی ازجمله جابه جایی خط بیست کیلو ولت برق به طول ۳۰۰ متر، جابه جایی خط لوله هفتصدمیلی متری آب به طول ۳۰۰ متر، جابه جایی لوله هشتصدمیلی متری فاضلاب به طول ۲۲۰ متر، جابه جایی دکل مخابرات و جابه جایی لوله گاز ۲۰ اینچی با همکاری شرکت‌های خدماتی انجام شده است.

۲۴ هزار مترمکعب عملیات خاکی

منبتی ادامه داد: در جریان ساخت دوربرگردان زیرگذر آزادی به جانباز ۲۴ هزار مترمکعب عملیات خاکی انجام شده و همچنین در این دوربرگردان بیش از ۲۵۰۰ تن آسفالت به کار برده شده است.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این تقاطع یکی از مشکلات ترافیکی این محدوده شهری حل می‌شود و شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود، تصریح کرد: به احتمال زیاد هم زمان با ولادت حضرت علی (ع) این تقاطع در اختیار شهروندان مشهدی و زائران بارگاه رضوی قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->